مرگ ۸ درصد مادران براثر سقط جنین | علل سقط در ایران-راهبرد معاصر

مرگ ۸ درصد مادران براثر سقط جنین | علل سقط در ایران

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به مرگ ۸ درصد مادران جهان در پی سقط جنین، دلایل عمده سقط جنین در ایران را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 16
کد خبر: ۲۵۷۵۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت عصر امروز در نشست هم‌اندیشی مجموعه‌های مردمی حامی حیات جنین اظهار کرد: ۸ درصد مرگ مادران در تمام دنیا ناشی از سقط جنین است و آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد سالانه ۷۳ میلیون سقط عمدی جنین در دنیا انجام می‌شود و روزانه حدود ۲۰۰ هزار قتل جنین در جهان انجام می‌شود که البته این آماری است که کشور‌ها در وبگاه سازمان جهانی بهداشت منتشر می‌کنند بنابراین آمار واقعی بالاتر از این میزان خواهد بود. 

وی افزود: در کشور ما بیشترین دلایل سقط به ترتیب شامل نخواستن فرزند بیشتر، مشکلات اقتصادی و بدموقع بودن بارداری بوده است که عمده سقط جنین ناشی از شعار‌های تنظیم خانواده و سعار یک یا دو بچه کافیست بوده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: داروی شیمیایی عمده روش سقط جنین بوده و داروی گیاهی، کورتاژ و دستکاری مکانیکی از دیگر روش‌های سقط بوده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت تصریح کرد: اقدامات مختلفی در قانون جوانی جمعیت انجام شده است و وزارت بهداشت تکالیفی در این زمینه دارد که از جمله آن فرهنگ سازی در خصوص تبیین حرمت سقط عمدی جنین حتی زیر ۴ ماه، اصلاح دستورالعمل‌های مرتبط، تشکیل کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در ستاد وزارتی و دانشگاه‌ها، شناسایی پزشکان و ماماها، داروساز‌های متخلف و معرفی به قوه قضاییه بوده که انجام شده است. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار